MÜZİK

28.06.2013 1212

       Günümüz koşullarında bilim ve bilgiye ,dolayısıyla da eğitime duyulan gereksinim  hızla artmaktadır.Sanat yoluyla eğitim ,en önemli ve faydalı eğitim yollarından biridir.Müzik ,bu aşamada,sanat eğitiminin  en önemli ögesi olup,çocukların yaşamı algılaması,yorumlaması,yaratıcı düşünme gücünü geliştirmesi,ruhsal yapısında olumlu  davranışlar oluşturması  açısından önemli bir etkendir.

          Müzik,insanın coşkulu, sevinçli ve hüzünlü duygularını ifade eder. Ünlü sosyolog Auguste Comte bu konuda “ Müzik, insana bir bayram gününün ruh halini yaşatır.” derken, Congreven de “ Müzik doğruca ruha seslenir, ruh ta kendisini en iyi müzik yoluyla ifade edebilir.” demiştir.Evrenin en eski sanatıdır müzik. Öyle ki; henüz yeryüzünde insanoğlu yokken, müzik vardı. Belki armoniden yoksundu ama doğanın kendine has bir ritmi olduğu bir gerçektir.Bu nedenle müzik,doğanın sanatıdır  ve insanoğlu sadece onu taklit ederek  ya da ondan esinlenerek  kendi sanatını oluşturabilmiştir. Rüzgârın titrettiği bir yaprakta,içinden geçtiği bir kamışta,bir böceğin kanat  çırpışında,bir kuş sesinde, müziğin,ritmin  en doğalına rastlarız.Özetle,müzik,doğanın kendini ifade etme biçimlerinden en içtenidir  ve doğanın bir parçası olarak yaratılmış,insan ruhunun da en temel gıdasıdır.Bütün bu tespitler  bizi ,müzikten doğru şekilde faydalanmanın  önemli olduğu sonucuna ulaştırmaktadır.Bu sonuç ışığında müzik birimimizde,öğrencilerimizin müzik dinlemenin,müzikle uğraşmanın çok boyutlu faydalarının farkına varmalarını amaç edinmiş bir düşünce yapısıyla hareket etmekte,kendilerini müzikle daha iyi ifade edebilmeleri,estetik,yaratıcı ve yapıcı düşünebilme kapasitelerini arttırıcı yönde  faaliyetlerin yanında,daha hızlı düşünebilme,anlama,stresin ve iç sıkıntıların azaltılmasının müziğin gücü ile başarılabileceğinin farkına varmalarını amaçlayan çalışmalar yapmaktayız

          Birimimizde başlıca çalışma hedeflerimizi şöyle sıralayabiliriz:

         Genel müzik bilgilerini kavrayabilme(müzik teorisi,başıca müzik terimleri),geleneksel ve çağdaş; yöresel, ulusal ve evrensel müziği tanıyabilme, müziğin kaynağını, oluşum ve gelişimini kavrayabilme,düzeyine uygun müzikleri çözümleyebilme,yaşamında müzikten yararlanabilme,kendisini müzik yoluyla ifade edebilme,müzik yoluyla,sevgi,paylaşma,sorumluluk,disiplin duygusunu geliştirebilme,      müziğin,diğer sanat dallarıyla ilişkilerini kavrayabilme,çevresi ile müziksel iletişim ve etkileşimde bulunabilme,kendine özgü bir müziksel kişilik geliştirebilme,ulusal birliğimizi, bütünlüğümüzü pekiştiren ve dünya ile bütünleşmemizi kolaylaştıran bir şarkı dağarcığına sahip olabilme,çok yönlü ve hoşgörülü bir müzik anlayışı kazanabilme,çalgıları tanıyabilme ve ilgileri doğrultusunda çalgı çalma yeteneği kazanabilme,koro,orkestra gibi çalışmalarla,grupla müzik yapma zevkini geliştirebilme,müzik dinleme bilincini geliştirebilme,çokseslilik kavramını tanıyabilme,evrensel müzik kültürü ve geleneklerini  tanıyabilme,ses yoluyla algılama yeteneklerini geliştirebilme,eleştirel beğeni geliştirebilme,müzik yoluyla kendini,çevresini ve doğayı  tanımayabilme ve yorumlayabilme,kulak ,ses,çalgı eğitimi ile genel ve özel müzik yeteneğini geliştirebilme,ortaya çıkarabilme.

 

           Bu sayılan hedefler doğrultusunda yürüttüğümüz çalışmalarımızın sonucunda,öğrencilerimizde melodi ve ritme karşı daha çok ilgi,müzik parçaları yapmaya ve seslendirmeye karşı büyük istek ve çaba,grupla müzik çalışmalarında uyumluluk,çeşitli müzik aletlerine ilgi ve bu aletleri çalma isteği,yerli,yabancı,güncel,tarihi müzik bilgilerini öğrenme,araştırma isteği,müzik eserleri,besteciler hakkında bilgi sahibi olma düşüncesi,dinlediği müziği yorumlama ve müzik etkinliklerine katılma arzusu gibi olumlu davranışlar geliştiğini gözlemlemekteyiz.Yaptığımız çalışmaları çeşitli konser ve dinletilerle sergilemekle birlikte,müzik alanında yapılan yarışmalara da  katılmaktayız.Ayrıca ilerideki eğitim yaşamını müzik üzerine sürdürmeyi düşünen öğrencilerimize,Anadolu Güzel Sanatlar Liselerine yönelik solfej,dikte çalışmalarına da yer vermekteyiz.