GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ
Görsel Sanatlar:Görsel sanatlar, çizgi resim (desen), resim, heykel, seramik gibi doğrudan göze hitap eden ve diğer sanatsal ifade yollarınıda içeren, bireylerin duyarlılık kazanmaları ve bunu ifade etmelerine yardımcı olan, farklı iletişim biçimleri sağlayan, eğlence ve zevk aracı olan, sorun çözmede teşvik edici rolü olan insanın yaratıcılığını ve de evrenselliğini gösteren bir alandır (Kıtano, Kırby, 1986).
Çok üstün yetenek: Çok üstün yetenekli aynı tür ölçeklerde sürekli olarak “130-
200 z.b.) arasında başarı sağlayabilenlere denilir. Bunlar genel nüfusun en üst
yetenek düzeyindeki yüzde birini oluşturur (Enç, Çağlar, Özsoy 1981). 2007 Şubat ayı içerisinde 2593 sayı ile tebliğler dergisinde yayınlanan yeni, Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim çağındaki üstün yetenekli çocuk/öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak üzere öğrenci seçimi, kayıt kabul, eğitim-öğretim, yönetici ve öğretmen seçimi ile yetiştirilmesi ve açılan Bilim ve Sanat Merkezlerinin kuruluş ve işleyişine ilişkin usul ve esasları yeniden düzenlenmiştir. Bilim ve Sanat Merkezlerin hedef kitlesi; okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim çağındaki üstün yetenekli çocuk/öğrencilerdir şeklinde düzenlenmiştir (Tebliğler dergisi, 2007:70)Görsel algılamayı geliştirme çaba gerektiren bir süreçtir. Görsel olarak düşünmek, çocukların tasarladıkları sanatsal konuların biçimlendirmelerinde yardımcı olur.
Görsel algıdaki amaç, çocukların, bir nesnenin ya da doğadaki varlıkların niteliklerine odaklanmalarını sağlamaktır. Çocuklar, böylelikle neyi, nasıl hangi özellikleri görmeleri gerektiğini öğrenirler. Öğrendiklerimiz gördüklerimize bağlıdır. Daha iyi görebilmek bizi bilgilendirir ve tatmin eder. Bizi daha iyi yerlere taşıyarak hayatımızı zenginleştirir. Görsel dünya ve onu anlayışımız nasıl
düşündüğümüzün, hareket ettiğimizin ve hissettiğimizin temelini oluşturur. Bu nedenle çocuklara; okuma, yazma ve problem çözmede nasıl yardım ediliyorsa, onların dünyayı nasıl gördükleri ve algıladıkları konusunda da yardım edilebilir. Çocukların nasıl anladıklarına yardım eden görsel algılama becerisi, öğrenmeyi, aynı zamanda ifade gücünü de geliştirir. Onların algı sürecinde nasıl
düşündükleri, nasıl gördükleri, ne hissettikleri dinamik ve bütünleştirici bir aktiviteye oluşumuna olanak sağlayacaktır. Bu da çocukların kendilerini daha güçlü hissetmelerine neden olabilecektir. Görsel algı eğitiminde: Çocuk yaratıcı, uygulayıcı, deneyimci ve soru soran bir tavır içinde olmaya özendirilmeli. Okulöncesi, yani tabandan, yaratıcılık eğitimi başlatılmalı.Taklitten, ezberden, kopyadan, tekrardan kaçındırılır (Gökaydın, 1990:15).
KAYNAKÇA
Birgül COŞKUN : Görsel Sanatlarda Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi
İle İlgili Öğretmen Görüşleri ve Değerlendirmesi Lisans Tezi (2007)