Manisa Bilim ve Sanat Merkezinde Dil Sanatları Bölümü öğrencilere Türkçe, doğru ve güzel konuşma-yazma, kişiler arası iletişim ve benzeri alanlarda genel bilgileri geliştirmek amacıyla kurulmuştur.
Dil Sanatları Bölümünde yazarlık eğitimi verilmektedir. Edebiyat, yazı türleri, nazım şekilleri, anlatım türleri konusunda ayrıntılı çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmalar sırasında öğrencilerin eserleri arşivlenmekte danışman öğretmen tarafından tekrar düzenlenerek kitap haline getirilerek basılmaktadır.
Pandomim, özel bir eğitimden geçen sanatçıların yüz ve gövde anlatımına yarayan işaretlerle düşünceleri, duyguları sözsüz olarak -genellikle koro ya da müzik eşliğinde, dansla karışık olarak- yansıtmaya çalıştıkları bir oyun türüdür. Öğrencilerimiz Dil Sanatları Bölümünde pandomim dalındaki çalışmaları hazırlarken senaryoları kendileri yazmaktadırlar. Pandomimin genel kurallarını danışman öğretmenden öğrendikten sonra müzik ve dans eşliğindeki eserlerini projeler şeklinde kendileri oluşturmaktadırlar.
Dramatizasyon, sosyal hayat içinde ortaya çıkabilecek çeşitli durumları, öğrencilerin oyuncu olarak katıldıkları çeşitli sahneler içinde ortaya koymak ve dersi bunun üzerine kurmak demektir.
İnsan hayatında hayal gücünün en özgür ve yaşama hakim olduğu dönemler, çocukluk dönemleridir. İnsanlar, hayatlarındaki en iyi tiyatro oyunculuğunu çocukluk dönemlerinde yaparlar. Her çocuk mükemmel bir tiyatro oyuncusudur. Örneğini bir kere gördükten sonra oynayamayacağı rol yoktur. İnsan büyüdükçe rol oynama alanlarını daraltmaya başlar. Dolayısıyla eğitim-öğretim sırasında da çocukların bu özelliğinden yararlanmak gerekir.
Drama metodu, çocuk hayatında çok önemli bir yer tutan oyun yeteneğinin kontrollü bir şekilde eğitim hayatına aktarılması demektir. Bu metodu iyi kullanmak için öğrencilerin bilgisi kadar yaratıcılıkları da çok önemlidir. Dil Sanatları Bölümünde öğrencilerimiz drama eğitimini ayrıntılı bir şekilde almaktadır. Senaryoları kendileri yazmakta ve oynamaktadırlar.
Retorik, söylenecek, anlatılacak olanı, düzgün, etkili, canlı ve sanatlı olarak düzenleme tekniğidir. Bu düzenlemede amaç, dinleyiciyi harekete geçirmektir. “Güzel konuşma sanatı” diye çevirebileceğimiz retorik kelimesi, bir bakıma hitabet, nutuk modellerini ve konumuz olan bütün konuşma dillerini kapsamaktadır. Eski Türk Edebiyatında konuşma sanatı (belâgat), beyan ve bedi olarak sınıflandırılırdı. Dil Sanatları Bölümünde retorik çalışmaları yapılmaktadır.
Dil Sanatları Bölümünde müfredat programına uygun olarak hazırlanan etkinliklerin yanında proje çalışmaları yapılmaktadır. Öğrenciler beyin fırtınası tekniğini kullanarak proje konularını seçmektedirler, daha sonra bilimsel yollardan faydalanarak projelerini geliştirmektedirler. Öğrencilerin hazırladıkları bu projeler çocuk kongrelerinde kendileri tarafından sunulmaktadır ve yapılan tüm çalışmalar ulusal ve uluslar arası yarışmalarda derece almaya devam etmektedir.